Follow the clues that your teacher gives you.
If you want to enlarge your vocabulary on transports, check this image and write in your notebook the words you didn't know.
Watch this video and check how many means of transport the boy meets. Can you write the name of all of them?
To learn more, check these images:
Check this video and learn about the monuments of London and what you can do in this exciting city.
Watch and listen to this tv programme about New York (The Big Apple) and decide if the following sentences are true (T) or false (F):
1. 10 million people live in New York.
2. New York is the biggest city in the United States of America.
3. You can go and visit the Statue of Liberty by bus.
4. There is a Guggenhein Museum in NY.
5. Music is not important in New York.
Join the places with the different means of transport according to what Richard did.
1. Airport a. Helicopter
2. Museum b. Boat
3. Castle c. Taxi
4. Police Station d. Bus
5. Forest e. Train
6. Restaurant f. Bike
g. Car
h. Truck
Read the information in the following article and do the exercises proposed:
1. Answer these questions:
a) Where is Madrid located?
b) What is the symbol of Madrid?
c) What can you see in the Plaza de España?
d) Which art galleries are famous in Madrid?
e) How far is Toledo?
f) El Escorial, what is it?
Watch this simple explanation of the past continuous. Did you understand everything?
Now, study this chart and try to get rules to learn the past continuous.
Learn the difference with this video:
Si te resulta difícil, hay un pequeño truco. Fijaos que siempre que van juntos se utilizan dos conjunciones: WHILE (mientras) y WHEN (cuando). Mirad estos ejemplos:
WE WERE STUDYING ENGLISH IN CLASS WHEN AMANDA KNOCKED ON THE DOOR.
AMANDA KNOCKED ON THE DOOR WHILE WE WERE STUDYING ENGLISH IN CLASS.
Las dos oraciones dicen lo mismo pero con conjunciones distintas. ¿Qué observáis? ¿Podemos sacar una regla para no equivocarnos? ¿Es igual que en español?
Write a report about your favourite holiday destination. Describe the place, the best time of year to visit, what you can do there and why you recommend it.
Podemos preguntar sobre el tiempo con dos preguntas diferentes que significan lo mismo:
What's the weather like?
How's the weather?
Check if you knew these words used to describe the weather. Write the new ones in your notebook:
This is a serious problem for the Earth. Let's watch a video and check if we could help. Click on the link below.
To know more about the environment, try to do these activities.
Aquí tenéis la corrección de los ejercicios de repaso para el examen. Si tenéis alguna duda, preguntad antes del examen. Ánimo.
El comparativo se usa en inglés para comparar diferencias entre los dos objetos a los que modifica (larger, smaller, faster, higher). Se emplea en oraciones donde comparamos dos nombres, de la manera siguiente:
Nombre (sujeto) + verbo + adjetivo en grado comparativo + than + nombre (objeto).
El segundo término de la comparación puede omitirse si se entiende a partir del contexto. (ver el último ejemplo).
El superlativo se emplea para describir un objeto que se encuentra en el extremo superior o inferior de una cualidad (the tallest, the smallest, the fastest, the highest). Se utiliza en oraciones en las que comparamos un sujeto con un grupo de objetos, como aquí:
Nombre (sujeto) + verbo + the + adjetivo en grado superlativo + nombre (objeto).
El grupo con el que se efectúa la comparación puede omitirse si se entiende a partir del contexto (ver el último ejemplo).
En inglés, es simple formar el comparativo y el superlativo de la mayoría de los adjetivos. La forma dependerá del número de sílabas del adjetivo.
Añadir -er para el comparativo y -est para el superlativo. Si el adjetivo termina en consonante + vocal + consonante, la última consonante debe repetirse antes de añadir la terminación.
Adjetivo | Comparativo | Superlativo |
---|---|---|
tall | taller | tallest |
fat | fatter | fattest |
big | bigger | biggest |
sad | sadder | saddest |
Los adjetivos de dos sílabas pueden formar el comparativo añadiendo -er, como los adjetivos de una sílaba, o bien colocando more delante del adjetivo, como ocurre con los de tres sílabas. Igualmente, estos adjetivos pueden formar el superlativo añadiendo la terminación -est o bien poniendo most delante el adjetivo. En muchos casos se utilizan las dos formas, aunque uno de los usos será más habitual que el otro. Si no estamos seguros de que un adjetivo pueda tomar las terminaciones de comparativo o superlativo, es mejor utilizar more y most. Cuando un adjetivo de dos sílabas termina en y, hay que cambiarla por i antes de añadir la terminación.
Adjetivo | Comparativo | Superlativo |
---|---|---|
happy | happier | happiest |
simple | simpler | simplest |
busy | busier | busiest |
tilted | more tilted | most tilted |
tangled | more tangled | most tangled |
Los adjetivos de tres sílabas o más forman el comparativo colocando more antes del adjetivo y el superlativo colocando most.
Adjetivo | Comparativo | Superlativo |
---|---|---|
important | more important | most important |
expensive | more expensive | most expensive |
Algunos adjetivos muy corrientes tienen formas irregulares en los grados comparativo y superlativo.
Adjetivos | Comparativos | Superlativos |
---|---|---|
good | better | best |
bad | worse | worst |
little | less | least |
much | more | most |
far | further / farther | furthest / farthest |
Listen to these pieces of dialogues and answer the questions that you find in the video. Good luck!